Er du medlem af en bestyrelse i en bolig ejendom, er en af de opgaver du vil skulle beslutte sammen med de andre bestyrelsesmedlemmer, hvem der skal varetage de praktiske opgaver, der er i en ejendom. Vil i spare penge og selv gøre rent og rydde sne og hvad der ellers er af opgaver?. Vil i lave noget og betale for lidt eller vil i få et firma til at tage sig af det hele og så blot betale ved kasse A?. Om i vælger den ene eller den anden løsning, afhænger helt af hvilken type ejendom i har og hvor meget tid i har i bestyrelsen eller om i måske har et par mennesker boende, der gerne vil gå til hånde og hjælpe til. Hvis det er en ny ejendom som er total renoveret, vil der være mindre arbejde, end hvis i har en klassisk ejendom fra det 18ende eller 19ende århundrede med de fejl og mangler, de må have som der er i en gammel ejendom. 

Valg af løsning

Hvis i som bestyrelse er blevet enige om at i er bedst tjent med en ejendomsservice aftale. Det kunne f.eks. være en ejendomsservice på Amager, bør i undersøge hvad der er af mulighed for at lave en aftale der er rimelig flexibel, så det er muligt at få noget lavet, hvis der skulle opstå noget akut, uden at i skal betale en kæmpe formue. Få også ejendomsservice firmaet til at komme med et par referencer på nuværende og gamle kunder og brug den tid det tager, at ringe til dem og høre om deres erfaringer med firmaet. Er de overordnet glade og tilfredse med deres aftaler, bliver i det nok også, men er der noget de gennemgående er utilfredse med, bør i sikre jer i mod det i jeres aftale med firmaet.